Iin Röyttä - OPS:n maja

Kesän paras kohde

Oulun Purjehdusseuralla on oma maja Iin Röytässä. Sieltä löytyvät tupa, ruoanvalmistuspaikka ja sauna. Pihalla on grillikatos ja kaivo.

Saaren laituri on nykyaikainen ja sieltä löytyvät sähköpaikat, joiden käyttö kuuluu OPS:n jäsenistölle ilman erillistä maksua.

Maja on jäsenten käytössä 1.5 – 31.10 välisenä aikana. OPS:n johtokunta voi myös myöntää koko majan käyttöoikeuden erikoistilanteissa.

Yleistä tietoa saaresta

Avaimet

Avaimen hankinta oikeuttaa OPS:n jäsenen Iin-Röytän saaressa sijaitsevan majan ja siinä olevan saunan käyttöön. Uusi lukko vaihdetaan vesien auettua.

Avaimet käy kukin tarvitsija kuittaamassa Limingantullissa BLC Turvan tiloissa. Avaimen saaminen edellyttää OPS:n tilille suoritettua avainmaksua 20,00 €, jota ei palauteta.

KIRJOITA MAKSUN VIESTIKSI RÖYTÄN AVAIN, jotta kirjanpito osaa kohdentaa sen oikein

Jäsenille tiedoksi

Iin Röytän talkoot pidetään lauantaina 2.7.2022.

Tehtävinä on mm.

- sähkötolppien oikaisu laitureilla ja saaressa

- sähkökeskusten taustojen ja oviluukkujen rakentaminen

- kesäkeittiön koneiden ja laitteiden tarkastus

- kesäkeittiön siivous ja ikkunoiden pesu.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan viettämään kesäpäivää mukavassa seurassa.

Tervetuloa!

Yleiset majaohjeet

• Oulun Purjehdusseuran jäsen ja hänen vieraansa sitoutuvat noudattamaan majan käyttöohjeita.
  • Jäsen hyväksyy sen, että majaan ovat tervetulleita kaikki OPS:n jäsenet.
  • Jäsenellä on oikeus kutsua majalle vieraita, kun itse on paikalla.
  • Mikäli jäsenyys OPS:ssa päättyy, sitoutuu jäsen palauttamaan avaimen välittömästi majatoimikunnan jäsenelle.
  • Avaimen lunastusmaksua ei makseta takaisin
  1. Yöpyminen ei ole sallittua
  2. Majassa on mahdollisuus valmistaa ruokaa (kaasuhella + jääkaappi)
  3. Hellan kaasupullon venttiili on suljettava käytön jälkeen
  4. Pese aina käyttämäsi astiat ja siivoa jälkesi
  5. Sauna on jäsenten lämmitettävissä, kiukaalle saa heittää vain kaivo- tai sadevettä, ei merivettä (kaivo Luotsilan edessä)
  6. Viikonloppuisin (pe-la), mikäli saaressa useampia seuran venekuntia, sovelletaan naisten ja miesten 1 tunnin saunavuoroja ilta-aikoina vuorotteluperiaatteella naiset klo 18 alkaen. Ennen sitä perhesaunat ovat mahdollisia saunavihkoon varaamalla (max 1 h/perhe). Jokaisen tulee huolehtia sovituista saunomisajoista
  7. Muina aikoina sauna varataan tuvassa olevaan saunavihkoon (max 1 h/venekunta)
  8. Saunan käytössä tulee huomioida kaikki saunan käyttäjät
  9. Huolehditaan, että sauna pysyy lämpimänä, lämmintä vettä on seuraaville, sauna on siistitty lähtiessä, pefletit ja juomapurkit yms. viety mukana
  10. Liiterissä on valmiina puita saunaa ja takkaa varten
  11. Huolehdi saunomisen jälkeen, että puulaatikossa on puita ja vesisäiliössä vettä seuraavia saunojia varten
  12. Käyttövesi esim. ruuanlaittoa varten haetaan kaivosta
  13. Käydessäsi laitathan nimesi majakirjaan
  14. Jokainen käyttäjä huolehtii majan siisteydestä käytön jälkeen
  15. Ilmoitathan mahdollisista puutteista viipymättä sähköpostilla seuran sihteerille

Pidetään yhteisistä tiloista hyvää huolta, jotta jokaisen on mukava saapua sinne virkistäytymään.

Mukavaa kesää!

Terveisin Johtokunta

Yhteistyö

Seuratoiminnan perusta on talkootöissä ja kaikkien jäsenten aktiivisuudessa. Seuratoimintaa edesauttaa myös eri yhteisöjen antama tuki seuran toimintaan.

OPS on saanut merkittävän kädenojennuksen seuratoiminnan tukemiseen. Lukkotoimittaja iloq ja lukkoliike BLC Turva ovat lahjoittaneet seuran Röytän majalle uudet lukot asennettuna.

Lahjoitukseen kuuluu myös 100 kpl avaimia sekä lukkoryhmän ylläpito. Lukot tullaan vaihtamaan ennen vuoden 2022 käyttökauden alkua.